Niiiniis Life

Alla inlägg den 30 oktober 2013

Av Nina - 30 oktober 2013 19:14

Idag är det lite drama i SB..

En tjej lade upp en bild på en tjej som på twitter hade lagt upp en nakenbild i profil och skrev att hon var sjuk (sjuk därför att hon lade upp en nakenbild, 'nuff said.)

Folk började kommentera att människan på bilden var "så jävla äcklig"

"de ser ut som om hon inte har gjort ett skit på 7 år än att sitta vid tv:n dock men de är synd om henne lol"

"hon är ful, äcklig och vidrig"

 

Grejen är att folk blir sårade när någon skriver så. Den här kvinnan som var på bilden, hon hade finare kropp än mig, vilket gör att jag automatiskt tar åt mig av allt de skrev om hennes utseende. Om hon är ful måste ju jag också vara ful, så jag skrev det och vi började diskutera. Needless to say, jag tappade matlusten efter det. 

 

När jag skrev hur jag kände började folk skriva snälla saker till mig, så som

"Nina det är du inte, du är hur fin som helst"

"Det är du inte alls"

Nina du är fin på ditt sätt och ingen vill döma dig eller säga att du är fet. Oavsett vilken storlek du är så är du fin i våra ögon :* "

"Nina du är sjuuukt gullig!!!"

"alla är fina precis som dem är"

 

Men det hjälper inte, det tar tusen komplimanger för att få någon att glömma en dålig sak någon sagt, och har man blivit mobbad i flera år för sitt utseende OCH för hur man är som person och samt har rykten som går runt så tar man åt sig väldigt mycket av folks kommentarer. 

 

Det jag vill säga med det här inlägget är

Vare sig det är på internet eller i verkliga livet, tänk på vad ni säger och skriver, det finns alltid någon som tar åt sig av vad ni skriver, även om det inte var så ni menade. Dagens samhälle är för utseendefixerat för att alla ska kunna vara nöjda med sitt utseende, vissa blir aldrig nöjda, och det blir absolut inte bättre om folk trycker ned andras utseende. Så be nice people

"A funny thing about hearts is they tend to break easy." - Empty Words, Christina Aguilera

 

Peace out bitches!    

   

Ovido - Quiz & Flashcards