Niiiniis Life

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Nina - 15 oktober 2013 22:39

In a world like this when some back down

I know we're gonna make it

In a time like this when love comes round

I know we gotta take it

 

In a world like this when people fall apart

In a time like this when nothing comes from the heart

 

 

Backstreet Boys är så underbara, ni förstår inte hur mycket jag älskar dom (av någon anledning alla förutom Kevin, idk why).

Du vet väl hur galna directioners är om sina 5 killar, well tänk dig som dom fast sen man var riktigt liten, eftersom min moster lyssnade på dom jämt när jag var liten och hon var som en storesyrra för mig så blev det liksom lika för mig. Hon lyssnade på Kiss också, och jag hade nån konstig bebis-crush(typ 2-3 år var jag) på Gene Simmons just för att han lipade och jag tycker om att lipa x)

 

I alla fall när jag fylle 9 fick jag biljett till att åka och se BsB tillsammans med min moster och hennes kompis.Det var min första konsert, Hello Globen! Vi bodde på hotell Alexandra (första gången på hotell!) och jag tror vi sov där två nätter, och tog tunnelbana (första gången wiii!) till Globen, åt på McDonalds där utanför och sen gick vi in. Jag fick en tröja och en typ lysgrej av min moster, Tröjan har jag kvar än fast den är alldeles för liten och ljusgrejen förstörde min lillebror för typ två år sen. 

 

Jag fick bara lust att skriva om det här för jag har nött låten i flera timmar nu, hade såklart lyssnat på den förr men idag är jag känslomässig, jag känner för att gråta för att jag älskar killarna så mycket när jag hör den, det känns som att jag börjar hitta en del av mig själv jag hade tappat bort. Ibland måste man se tillbaka för att kunna gå framåt   

 

In a world like this I got you.

Av Nina - 15 oktober 2013 22:27

Jag skrev en dikt alldeles nyss, varje mening kom i mina tankar exakt inna jag skrev så den är antagligen inte ett dugg sammanhängande för er som inte vet hur jag tänker x)

Inte den mest positiva men inte den mest negativa jag har heller, vet inte ens vart jag fick meningarna ifrån, de bara kom xd


I feel betrayed

Like no one really cares about me

Or hear me anymore

I feel invisible

Like a lone tree in the forest

With no other branches than just one

One little twig

Fighting to get taller

But fails

Fore when thus tree stands alone she shall fall towards the ground

But she will not land until she has lost every piece of her spirit

The spirit is gone now

And the tree stands alone

She managed through the rough storms

She did not fall

She grew more branches and trees started growing around her

She is not alone.

Ovido - Quiz & Flashcards