Niiiniis Life

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Nina - 9 oktober 2013 22:01

Nu har jag försökt gråta, alltså gråta ut på riktigt, i flera veckor. Och äntligen kommer det, jag har inte riktigt gråtit ut, men jag har åtminstone snyftat lite. 


A reminder of the past is all you need to break down all over again.

 



Jag började skriva med en kompis nu ikväll, och det slutade med att jag hade gått igenom de tuffaste 8 åren i mitt liv för henne, hon förstod mig, hon förstod alla mina känslor fast de är så förvirrande att jag knappt vet vad jag känner längre. Sorglig musik på det så har vi rivit upp alla ärr i mitt hjärta.


"Sometimes you need to go back in the past to move forward." - Pattie Mallette, Nowhere But Up

 

"For years old with my back to the door. All I could hear was the family war" - Demi Lovato, For the love of a daughter

 

 


Nu har jag ord på mina känslor, och vågar ta itu med att bearbeta allt jag har gått igenom, se helheten och inse allvaret i allt som har hänt. Jag har varit med om mer än jag vill inse, och ändå inte i närheten av vad så många andra har gått igenom. Jag har aldrig blivit utsatt för fysiskt våld, men sett det hända. Jag har sett mycket mer än jag har förstått, men jag har aldrig varit en del i det, jag har kunnat förutse och undvikit men jag har sett allt. Jag har sett vad som har hänt före, under och efter. Jag har rädd och gråtande fått städa upp glassplitter, har sett någon jag älskar blodig, för full för att stå, för full för att förstå hur det påverkar mig. Jag har saknat det emotionella stöd man behöver när man har förlorat någon. Jag har tänkt på att ta livet av mig för många gånger, det är ett under att jag lever idag, och att jag mår så bra som jag gör. Att jag har kompisar som jag älskar, och jag hoppas de älskar mig också. Att jag kan le med hela ansiktet och att jag inte har gett upp hoppet om en ljus framtid. 

 

Jag är tacksam över det, Jag kan inte beskriva det bättre än så, jag är tacksam över det jag har idag, så Tack, vem eller vad som nu finns omkring oss, för vad jag har fått.


"What doesn't kill you makes you stronger" - Kelly Clarkson

 

"This is a story that I have never told

I gotta get this off my chest to let it go
I need to take back the light inside you stole
Youre a criminal
And you steal like youre a pro

All the pain and the truth
I wear like a battle wound
So ashamed, so confused
I was broken, and bruised

And now I'm a warrior
Now I've got thicker skin
I'm a warrior
I'm stronger than I've ever been
And my armor, is made of steel, you can't get in
I'm a warrior
And you can never hurt me again

Out of the ashes, I'm burning like a fire
You can save your apologies; you're nothing but a liar
I've got shame, 'Ive got scars
That I will never show
I'm a survivor
In more ways than you know

'Cuz all the pain and the truth
I wear like a battle wound
So ashamed so confused, I'm not broken, or bruised

Cuz now I'm a warrior
Now I got thicker skin
I'm a warrior
I'm stronger than I've ever been
And my armor, is made of steel, you can't get in
I'm a warrior
And you can never hurt me..

Theres a part of me I can't get back
A little girl grew up too fast
All it took was once; I'll never be the same
Now I'm taking it back my life today
Nothing left that you can say
Cause you were never gonna take the blame anyway

Now I'm a warrior
I've got thicker skin
I'm a warrior
I'm stronger than Ive ever been
And my armor, is made of steel, you can't get in
I'm a warrior
And you can never hurt me again

Nooo oooh yeaah yeaah

You can never hurt me again" - Demi Lovato, Warrior

 

"After all you put me through
You'd think I'd despise you
But in the end I wanna thank you
'Cause you made that much stronger" - Christina Aguilera, Fighter

 

"'Cause if it wasn't for all

That you tried to do
I wouldn't know just how capable I am to pull through
So I wanna say thank you

'Cause it
Makes me that much stronger
Makes me work a little bit harder
Makes me that much wiser
So thanks for making me a fighter

Made me learn a little bit faster
Made my skin a little bit thicker
Makes me that much smarter
So thanks for making me a fighter" - Christina Aguilera, Fighter

 

 

 

 

 

Av Nina - 9 oktober 2013 07:21

Jag funderar på om jag ska börja hä dagens låt här på bloggen för att uppdatera åtminstone en gång om dagen, såååå

Dagens låt: I'm Here - Aly & AJ

"Here You go again, doubting yourself for no Good reason than listening to someone else"

Ovido - Quiz & Flashcards